Agencja reklamowa: Czy reklama outdoor wciąż jest skuteczna

reklama zawnętrzna

Z reklamą outdoorową, inaczej zewnętrzną, mamy do czynienia niekiedy zaraz po wyjściu z domu czy pracy. Do najczęściej spotykanych nośników promocyjnych z tej grupy zaliczamy m.in. plakaty, billboardy, ulotki, afisze, witryny reklamowe itp. Chociaż istnieje wiele negatywnych opinii na temat tej formy reklamy (np. że wpływa na pogorszenie estetyki miast), to jednak wciąż jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klientów za pomocą wizualnego środkach przekazu.

Główne formy reklamy zewnętrznej

Do najchętniej wykorzystywanych form reklamy outdoorowej zaliczamy m.in.

  • plakaty
  • afisze
  • słupy reklamowe
  • billboardy
  • citylighty (podświetlane tablice)
  • diapazony (plansze reklamowe na metalowo-betonowej konstrukcji, umieszczane prostopadle do kierunku ruchu)
  • mobilne (konstrukcje reklamowe umieszczane na przyczepie do samochodu
  • wielkoformatowe nośniki reklam (konstrukcje reklamowe umieszczane na elewacjach nieruchomości
  • backlight scrolle (przewijane tablice reklamowe)
  • infoscreeny (elektroniczne ekrany emitujące spoty reklamowe)

Form reklamy zewnętrznej jest jednak znacznie więcej i może ona przybierać różne formy, a specjaliści w tej branży wciąż starają się opatentować i wykorzystać nowe, skuteczne nośniki. Co ciekawe, współcześnie branża reklamowa pracuje nad nośnikami informacji, które wpływałyby nie tylko na bodziec wzroku, ale również oddziaływały na inne zmysły człowieka, np. zapach (aromamarketing).

Zalety outdooru

Reklama outdoorowa wciąż uważana jest za jedną z najskuteczniejszych form przekazu marketingowego. Wiele firm stosują ją jako jedyne narzędzie promocji, szczególnie w swoich działaniach lokalnych. Do najważniejszych zalet promocji zewnętrznej możemy zaliczyć m.in.:

  • szeroki zakres odbiorców komunikatu reklamowego
  • długotrwałe i wielokrotne oddziaływanie na potencjalnych klientów
  • stosunkowo niskie koszty
  • prostota przekazu, która przykuwa uwagę potencjalnych odbiorców
  • wszechobecność

Warto jednak pamiętać, że nadmiar również może szkodzić. Zbyt wiele reklam firmy umieszczonych w mieście może przynosić odwrotne skutki od zamierzonych. Zbyt inwazyjne formy reklamowe mogą szpecić najbliższe otoczenie odbiorców i ingerować w ich naturalny krajobraz. Zanim więc zdecydujemy się na umieszczenie billboardu, plakatu czy innej formy reklamy outdoor, powinniśmy bardzo dokładnie wybrać lokalizację i zastanowić się nad ewentualną reakcją naszych potencjalnych klientów. Z pomocą przyjdzie nam profesjonalna agencja reklamowa, która nie tylko wykona dla nas atrakcyjne nośniki reklamowe, ale również doradzi, jakie narzędzia wybrać oraz jak odpowiednio je wyeksponować w przestrzeni miejskiej.