Wizytówki Warszawa: Krótka historia wizytówek firmowych

Wizytówka

Wizytówka — bardzo rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, iż jest to jedno z najpowszechniejszych narzędzi marketingowych i najskuteczniejsza forma reklamy. Wręczamy ją osobiście swoim ewentualnym partnerom biznesowym lub klientom po udanym spotkaniu biznesowym czy imprezie firmowej. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej na temat wizytówek.

Historia wizytówki firmowej

Wizytówki firmowe są używane praktycznie każdego dnia, jednak rzadko zastanawiamy się nad tym, jak bardzo są one przydatne oraz jaka jest ich historia.

”Przodkiem” małej, mieszczącej się w portfelu wizytówki jest tzw. karta wizytowa, która stosowana była przez arystokratów w celach prezentacyjnych i identyfikacyjnych. Karty wizytowe znane były już w XV wieku i bardzo szybko zyskały sobie wielu zwolenników. Były stałym elementem dworskiej etykiety. W każdej arystokratycznej rezydencji znajdował się specjalny zasobnik na karty, które zostawiali goście po swojej wizycie. W XIX wieku każda szanująca się rodzina z tzw. wyższych sfer posiadała własny zestaw wizytowych kart.

Karty handlowe upowszechniły się w XVII wieku w Londynie. Już wtedy stanowiły skuteczną formę reklamy miejscowych rzemieślników czy kupców. Co ciekawe, zawierały bardzo wiele przydatnych informacji, w tym m.in. mapkę oraz szczegóły dotyczące oferty danego przedsiębiorcy. Do czasów współczesnych przetrwały nieliczne karty wizytowe z dawnych czasów, które stanowią cenny obiekt kolekcjonerski.

Karty wizytowe były używane przez szlachtę i arystokrację, karty handlowe stosowane były przez przedsiębiorstwa. Wyróżniały się zdecydowanie większymi formami niż obecne wizytówki.

Obecnie na wizytówce znajdują się najważniejsze dane firmowe lub osobowe, przede wszystkim imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, e-mail i telefon. Bardzo ważne jest jednak, aby wizytówka była estetyczna, ponieważ — oprócz kwestii informacyjnych — używana jest do celów reprezentacyjnych. I mimo tego, że formy reklamowe się zmieniają i ewoluują, wizytówka wciąż jest przydatnym narzędziem każdego przedsiębiorcy.