Reklama wielkoformatowa: czego nie powinna zawierać

Reklama

Wielu klientów, planując kampanię reklamową, dziwi się, że agencja reklamowa proponuje im zupełnie inny projekt do druku w prasie, a inny na uliczny billboard. Wydawać by się mogło, że reklama drukowana wszędzie może wyglądać tak samo i nie ma znaczenia, czy pojawia się ona w czasopiśmie, na barowym stoliku, czy na ulicy. Nic bardziej mylnego! To, gdzie będzie umieszczona, w dużej mierze dyktuje je zawartość. Dlaczego? Sprawdźmy!

Czy potencjalny klient ma czas?

Zastanówmy się, jak nasz potencjalny klient będzie oglądał daną reklamę. Jeśli będzie ona umieszczona na barowym stoliku, istnieje duże prawdopodobieństwo, że czekając na kelnera lub posiłek, klient dokładnie przejrzy całą jej treść. Podobnie jest z reklamą umieszczoną w czasopiśmie. Klient, przeglądając swój ulubiony magazyn w czasie wolnym, chętnie zagłębi się w treści, które go zainteresują. Dlatego w tego typu reklamie można umieścić więcej informacji. Grafika i chwytliwy slogan muszą przyciągnąć wzrok, jednak poza nimi warto umieścić w reklamie argumenty, dlaczego to akurat nasz produkt spełni oczekiwania danej osoby. Pamiętajmy, że dobra reklama ma na celu przede wszystkim sprzedanie produktu czy usługi.

W biegu, na mieście

Każda dobra drukarnia wielkoformatowa podpowie nam, że reklama billboardowa nie powinna zawierać zbyt wiele informacji. Umieszcza się na niej tylko to, co konieczne. Większe znaczenie ma wpadająca w oko grafika, zdjęcie, czy chwytliwe hasło. Dlaczego? Ponieważ klienci poświęcają oglądaniu reklam na billboardach dosłownie kilka sekund. Kierowca prowadzący samochód, czy przechodzeń pędzący do pracy nie analizują długo treści billboardów, lecz obrzucają je wzrokiem. Reklama na billboardach jest więc idealna do prowadzenia kampanii wizerunkowych lub przesyłania klientom krótkich komunikatów. Więcek informacji możemy za to umieścić na plakatach umieszczanych na słupach reklamowych. Osoba mijająca słup może bezpiecznie do niego podejść i na spokojnie przeczytać detale znajdujące się na plakacie.