Materiały POS: Advmedia z Warszawy | czym są materiały POS

długopis

Aby dobrze wypromować swój produkt, nie wystarczą perfekcyjnie przygotowane i ciekawie zrealizowane reklamy emitowane w środkach masowego przekazu, choć nie ukrywajmy – są one bardzo ważne, ponieważ przyciągają zainteresowanie potencjalnych klientów. Jednak wyniki badań wykazują, że duża część naszych decyzji, które dotyczą zakupów, podejmowana jest przed półką sklepową. To właśnie w tym momencie wielu ludzi dokonuje zakupów, które nie były wcześniej planowane. Jedną z rzeczy, która może mieć dość duży wpływ na taki stan rzeczy, jest umiejętne stosowanie materiałów POS.

Czym są materiały POS?

Terminem POS (skrót od angielskiego points of sale; warto wspomnieć, że materiały POS nazywane są również POSM – point of sale materials lub POP – point of purchase) określane są materiały, jakie wykorzystywane są do bezpośredniego wsparcia sprzedaży. Najogólniej mówiąc do tego typu materiałów zaliczane są różnego rodzaju produkty, zachęcające do zakupu danego towaru, z jakimi możemy się spotkać zarówno na ulicy, jak i pomiędzy sklepowymi półkami. Ze względu na trwałość materiału, z jakiego są wykonane, materiały POS dzielone są na twarde, wykonywane zazwyczaj z plastiku, oraz miękkie, które produkuje się z papieru lub kartonu.

Do tego rodzaju promocji firmy najczęściej wybierają potykacze, standy, bilboardy, naklejki podłogowe, a także mniejsze elementy, w tym wobblery, bilonownice oraz toppery, jednak to nie wszystkie dostępne możliwości, wszystko zależy jednak od specyfiki reklamowanego produktu.

Zalety korzystania z materiałów POS

Czy zatem warto inwestować w ten rodzaj promocji? Zdecydowanie tak! Materiały POS stanowią jeden z podstawowych sposobów komunikacji z klientem w miejscu, w którym dokonuje zakupów. Co więcej, dobrze przygotowane materiały POS będą w nieagresywny, a co za tym idzie – w mniej irytujący sposób informować o właściwościach danego produktu albo przypominać klientowi o konieczności jego zakupu.

Jeśli więc szukamy sposobu na efektywną promocję naszej marki, warto rozważyć wykorzystanie materiałów POS. Pamiętajmy jednak o tym, aby przygotowana przez nas promocja była przystosowana do specyfiki produktu, który chcemy reklamować.