Pieczątki: Advmedia z Warszawy | pieczątki firmowe – zalety

pieczątka firmowa

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero rozkręcają własną firmę, zastanawia się nad tym, czy do ich obowiązków należy posiadanie pieczątki firmowej. Obecne przepisy prawa dotyczące prowadzenia własnej działalności gospodarczej w żaden sposób nie narzucają posiadania takowej pieczątki. Co zatem sprawia, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na stworzenie własnej pieczątki firmowej?

Zalety posiadania pieczątki firmowej

Przede wszystkim wygoda! Oczywiście, aby wystawiane przez nas dokumenty nabrały mocy prawnej wystarczy podpis osoby do tego uprawnionej. Nie zapominajmy jednak o tym, że wiele z uzupełnianych przez nas dokumentów wymaga podania danych rejestrowych prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa. Dlatego też, zamiast przepisywać wymagane informacje po kilka-kilkanaście razy dziennie, wystarczy, że odbijemy je na dokumencie przy pomocy pieczątki. Dzięki temu nie tylko oszczędzamy czas poświęcany na wypełnienie druków, ale również mamy pewność, że nie popełniliśmy błędów w uzupełnianych przez nas danych.

Posiadanie pieczątki firmowej to także uwiarygodnienie dla naszej firmy. W wielu instytucjach, w tym w bankach oraz urzędach, brak pieczątki może stanowić sporą przeszkodę w dopełnieniu wielu koniecznych formalności, ponieważ niektóre z dokumentów wymagają nie tylko naszego podpisu, ale także firmowej pieczątki.

Co więcej pieczątka jest dość istotnym elementem reklamy naszej firmy oraz ważną częścią komunikacji z klientem. Pieczątka, na której zazwyczaj znajdują się wszystkie dane kontaktowe naszego przedsiębiorstwa, znajduje się na większości wystawianych przez nas dokumentów oraz korespondencji firmowej. Dzięki temu nasi potencjalni klienci, widząc, nawet przypadkiem, naszą pieczątkę, mogą zapamiętać nasze dane kontaktowe, co znacząco ułatwi im  przyszłości skontaktowanie z naszą firmą.

Co powinniśmy umieścić na pieczątce firmowej?

Zanim zdecydujemy się na wykonanie pieczątki dla naszej firmy, powinniśmy zastanowić się nad tym, jakie dane powinny się na niej znaleźć. Na naszej pieczątce powinniśmy umieścić: nazwę oraz adres firmy, a także numer NIP. Oprócz tego warto zastanowić się nad umieszczeniem na pieczątce takich danych, jak numer telefonu, adres e-mailowy oraz adres naszej strony internetowej, co znacznie ułatwi klientom kontakt z naszym przedsiębiorstwem.

Jak już wspomnieliśmy na początku, pieczątka firmowa nie jest prawnie wymagana, jednak jej posiadanie może znacznie ułatwić prowadzenie interesów, a także podniesie prestiż naszej firmy. Dlatego też jeśli prowadzimy własną firmę, warto rozważyć wykonanie własnej pieczątki.